Peepshow

Om te voldoen aan de Europese wetten (GRPD en Digital Markets Act) moeten sociale netwerken vóór maart 2024 een alternatieve betalende dienst aanbieden waarbij persoonlijke gegevens niet langer worden overgeheveld en dus niet langer worden verkocht aan adverteerders. (via)
Wie gaat er nu maandelijks meer dan € 10 betalen om zichzelf te beschermen tegen pottenkijkers? Niemand dus. Wat deze maatregel triggert is dat de socials nog meer gaan uitblinken met het te grabbel gooien van privé-leven-doen-en-laten. Tot groot geld-genoegen van de data-collectors en tracers allerhande. Die winnen nu twee keer met slechts één input.
ONDERTUSSEN erger ik me aan de viering van 70 jaar televisie. Op een drafje en binnen een half uur presenteert Luc Appermont bijna infantiel deze verjaardag in plaats van het uitgemolken Iedereen Beroemd. Het beklijvende gelegenheidsprogramma haalde alle troeven van amateurisme boven en reflecteert duidelijk de huidige media-malaise en onkunde aan de Reyers. Daar zal zelfs een nieuw omroepgebouw in 2026 niks kunnen aan veranderen. Immers heb ik de indruk dat de huidige garde programmamakers radio en TV maakt via hun smartphone. Voor alles bestaat er geen app laat dat duidelijk zijn. Gezond verstand es gebruiken misschien? En iedereen daarna een icoon!

Reacties

Een reactie posten