BBB

Werd het vandaag mijn dag van bewust worden, van beproeving,  blijf ik blind bewust of is dat te banaal. Bergen bepalen bangelijk. Je wil het allemaal niet weten wat mijn brein onderweg allemaal durft te denken. Enfin de B is duidelijk in deze w-dag!  
ONDERTUSSEN "Caroline? Die kan je gewoon zelf bellen, hoor."
Het is de reactie van een bevriend Nederlands journalist als ik vraag wie ik het beste bel bij de Boer Burger Beweging, de nieuwe ster in de Nederlandse politiek. De reactie past ook bij wat de partij wil uitstralen: "gezond boerenverstand, dicht bij de gewone mens, ver van de macht." De plattelandspartij wordt de grote winnaar van de provinciale verkiezingen vandaag. Ze worden mogelijk zelfs de grootste of net niet in Nederland. (via VRTNWS

Of hoe de geschiedenis zichzelf altijd overal herhaalt doorheen de jaren. Telkens weer staat er wel een Jezus of Judas op, een Hiltler of Hoessein, een Pim Fortuyn of nu een Caroline. Er is wel een verschi tussen gezond en boerenverstand me dunkt. Al is voor velen de grens niet echt duidelijk. Kijk es links en rechts en over je schouder straks tijdens de eerste lente-terrasjes.

Reacties