Op Kot # 230 - Meltdown

Het zou de vele ministers van de talrijke regeringen die ons koninkrijk rijk is sieren indien ze eerst met elkaar zouden spreken en vervolgens zouden beslissen en communiceren, in plaats van over hetzelfde thema tig verschillende dingen te moeten zeggen op 24 uur tijd. 
Drie simpele regels in crisismanagement: eenheid van commando, eenheid van uitvoering (en dus snelheid), en eenheid van communicatie. Het oordeel van de geschiedenis zal streng zijn vrees ik...

Vandaag voor het eerst meer dan 20.000 positieve tests nl. 21.048. In het ziekenhuis 5.924 waarvan 993 op intensieve zorgen. Lockdown is de enige juiste beslissing om een meltdown te vermijden.

Of zoals vrouwlief begin maart reeds redeneeerde: dit is het begin van het einde van ... Armageddon achterna, reageerde ik rap met reden. 
Tussendoor ontdekt via buddie Leendert of Leo voor de Franse vrienden volgende video. Tien jaar geleden deed ik in 2010 10 reizen, ook  zijn Villa Vallauris samen met mijn wijlen neef (één van de drie die de familienaam kon vereeuwigen - nu blijf ik alleen over ...)
Wie had op 6 juli 1985 dit kunnen voorspellen? Velen uit dit tijdsdocument kunnen deze pandemie niet mee 'beleven'. Zoals zo vaak ook hierbij het heimwee-gevoel van zelfde deur 10 jaar later. Relativeren is redeneren maar ook oplijsten van been there done that of bewust buckets bekijken, wikken en wegen. Het bekruipt beangstigend.

Reacties