Op Kot # 207 - Beat It

Soms vraag ik me af waar de mensen zijn gebleven die me ooit eens de weg vroegen. 
Alles komt goed en terug: na 36 jaar ontmoet je een van je Leuvense kot-genoten terug. Kot 75 was goed voor vele verhalen, stories zonder Instagram, fait divers zonder Facebook, anecdotes zonder Twitter. Maar wel tot de verbeelding sprekend zonder Tik Tok. Old skool herinneringen zonder smart phone, zonder internet, zonder Aids maar allemaal doorspekt met warme goodfeel. De Nachtuil in de Krakenstraat, fuifzaal Albatros in de Parijsstraat op wandelafstand van mijn Delper. 
Het was een zoveelste ontdekkingsreis van zelfreflectie. Zoveel onderweg veni, vidi, vici tussen destijds en vandaag de dag. Voor mijn hoogbejaarde moeder en schoonmoeder is elke corona-dag een extre toemaat bovenop een rijkgevuld zorgeloos leven ondanks de wereldoorlogonderbreking. 
Zondagskinderen zijn niet meer van deze tijd, besef je dan bij het onverwacht overlijden van mijn boekhandelmadam. De vele boeken, tijdschriften en kranten aan me verkocht en verdeeld over twee winkelpanden gedurende veertig jaar eindigt met een laatste online virtueel drukwerk.
Het laatste echte drukwerk aan ons verkocht was 'De Onderpastoor' van gepensioneerd ex-collega Louis Van Dievel.
Aan de andere lkant van het land triomfeert Trump na zijn heroisch herstel van Covid-19, Eddie Van Halen legde zonet het loodje neer na een langer oneerlijk gevecht tegen kanker. Luister maar es naar de solo in Beat It van tevens wijlen Wacko Jacko

Reacties