Op Kot # 137 - d'Azur

"De mondmaskerplicht is goed opgevolgd" volgens de beleidsmakers, de burgemeesters, de politiebazen en iedereen die zich belangrijk bewustvol plichtsgetrouw voordoet in een waas van schone schijn ...
Ik zie overal en altijd dat de helft van bevolking ze niet draagt en de andere helft half. Lekker laks en lak aan alles: ego-trip soloslim!
Wanneer dan een politiemens opdaagt, trekt men selfie-gewijs het schaamlapje correct. Zo ontloop je een boete maar nog niet een besmetting. Troost je, het geuniformeerd bekeurend blauw is nauwelijks on site in het straatbeeld te bekennen.
Waarom geen politie in burger op ka$$a-klopjacht?
  1. Wie is er waarnemend provinciegouverneur in West-Vl? Anne Martens....goed geraden: de dochter van. Via een uitbolfunctie van arrondissementscommisaris toch aan een flink gebetaalde geraakt. Familiepostjes.
  2. Ik wou een grap vertellen over een hypocriete politicus, maar ik Conner niet meer opkomen. En ja, ik vind d'Azur 😏
  3. Als ze in Antwerpen vragen “of ge al binnen zijt” heeft dat sinds vandaag niet noodzakelijk iets met centen te maken...
  4. 'Waarom moeten we zulke strenge maatregelen nemen? Om te vermijden dat we binnen een week allemaal in #Antwerpen wonen, als u begrijpt wat ik bedoel.
  5. Toch wel straf. Ik kreeg al drie telefoons - op mijn GSM - van serveuses van horecazaken waar ik mijn gegevens nagelaten had. Ik ben vóór.
Thuis TV kijken naar radio vanavond via Q2 voor de A-vondklok: Elders in Mexico En als een duiveltje uit een wijwatervat of zoiets in die richting, ontdek je stoemelings via Q2 het betere gescript-werk. Better things oort tekstueel je ogen uit, klein fijn Pamela Adlon.

Reacties