Broer Boël Brexited

Ik kan elke week wel een item online herpubliceren, neem een abo dat je mailsgewijs update bij upload van new DIW-itemBeroepshalve weet ik hoeveel tijd en energie zo'n item de productie kost, los van de verderale vindingrijkheid, de fordering in het algemeen of beter nog het juist uitgebalanceerd speels spel tussen woord, beeld en klank in het bijzonder, opgesausd door een spraakgebekt Ollander. Nog iets anders arrogant dokter Double U?
Ja, ondertussen verdiep ik me letterijk en figuurlijk in de beschermde marter, zijn doen en laten met citroen Glorix in aanslag. Vanavond nog meer politieke pottenbrekers: na 47 jaar de eerste EU-afscheuring. Sinds het ontstaan heb ik altijd getwijfeld aan de 'voordelen' van 'Europa'. Geen one countryor one language, wel eenzelfde munt. Alhoewel deze Euro duidelijk bewijst hoe verdeeld de eenheid is: elk land heeft zijn eigen muntversie ...Maar goed, the Union Jack heeft 11 maanden ezelsdrachttijd om een en ander te regelen.
Fly me to the moon ...

Meanwhile blijft alles bij het oude. Acht maanden of 250 dagen verder ontslaat broer Boël bovenvermelde informatieve boefjes en haalt geniepige Geens uit de coulissen. Immers zijn vorige kabinetschef vervult deze functie nu aan het Paleis, Professor Zonnebloem, U wil geschiedde .... Toevalstreffer vandaag? Dacht het niet, net op de dag dat het instituut de Kerk zijn slag niet haalde in het euthanasie-proces ondanks een al te ijverige Openbare Aanklager. Ook hier haalden de scheiding der machten bakzeil. Morgen meer? Zeer zeker.

Reacties