Big Business
Decembermaand, feest, koop, laatste, 13de,.... lijst-smaand. Niks is te gek als onderwerp zolang je het in een opgelijste kast kan steken.
De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren voor het eerst gezamenlijk de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Op donderdag 19 december wordt de Reclamemuziek Top 40 aller tijden bekendgemaakt. In aanloop daarvan vragen we diverse mediamensen naar hun reclamefavorieten.Patricia van Liemt was de vrouw die in 2006 het allereerste programma presenteerde voor 100%nl. Ze geeft aan dat vooral Coca Cola de kracht van goede reclamemuziek laat zien. ‘Iedereen van mijn generatie zal dit nummer direct linken aan een shirtloze zeer aantrekkelijke man (alhoewel ik alleen zijn sixpack herinner en niet zijn gezicht) en het merk Coca Cola light. En dat is heel knap na meer dan 20 jaar! De kracht zit ‘m in de verleidelijke sexy muziek, maar ook zeer zeker in combinatie met beeld in dit geval. Deze reclame is gemaakt met een hele duidelijke doelgroep: vrouwen! Ik weet niet of Coca Cola het anno 2019 nog zou doen in verband met de huidige gender equality. ‘, aldus Van Liemt.
Ik mag hopen voor hem dat mijn oude collega en filmschoolgenoot Erwin De Nul deze 'mashup' niet geproduceerd heeft. Per definitie is dit inderdaad een mix van twee nummers maar met een computer is deze klus zo geklaard door zelfs niet-ervaringsdeskundigen. Het reflecteert nogmaals de m'as-tu-vus-zeitgeist van iedereen-kan-alles. Erwin's achternaam die deze lading ten volle dekt? Wat zeker van het MNM-niveau kan geschreven worden, nl zero period!
Hoe slapjanus is dadde, jawadde! Terug in de tijd of hoe muil je dat tegenwoordig 'throwback'?
De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren voor het eerst gezamenlijk de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Op donderdag 19 december wordt de Reclamemuziek Top 40 aller tijden bekendgemaakt. In aanloop daarvan vragen we diverse mediamensen naar hun reclamefavorieten.Patricia van Liemt was de vrouw die in 2006 het allereerste programma presenteerde voor 100%nl. Ze geeft aan dat vooral Coca Cola de kracht van goede reclamemuziek laat zien. ‘Iedereen van mijn generatie zal dit nummer direct linken aan een shirtloze zeer aantrekkelijke man (alhoewel ik alleen zijn sixpack herinner en niet zijn gezicht) en het merk Coca Cola light. En dat is heel knap na meer dan 20 jaar! De kracht zit ‘m in de verleidelijke sexy muziek, maar ook zeer zeker in combinatie met beeld in dit geval. Deze reclame is gemaakt met een hele duidelijke doelgroep: vrouwen! Ik weet niet of Coca Cola het anno 2019 nog zou doen in verband met de huidige gender equality. ‘, aldus Van Liemt.
Ik mag hopen voor hem dat mijn oude collega en filmschoolgenoot Erwin De Nul deze 'mashup' niet geproduceerd heeft. Per definitie is dit inderdaad een mix van twee nummers maar met een computer is deze klus zo geklaard door zelfs niet-ervaringsdeskundigen. Het reflecteert nogmaals de m'as-tu-vus-zeitgeist van iedereen-kan-alles. Erwin's achternaam die deze lading ten volle dekt? Wat zeker van het MNM-niveau kan geschreven worden, nl zero period!
Hoe slapjanus is dadde, jawadde! Terug in de tijd of hoe muil je dat tegenwoordig 'throwback'?
Reacties
Een reactie posten