Stroatje om

Less is more. Voor een beter milieu maar ook voor de boetes. Dat krijg je wanneer men voor een rechtse rijkemensen partij kiest. Repressie heeft nog nooit geloond. Politici plooien de wet om de bodemloze put te vullen. Antwerpen en Gent eerste migrantenstad zonder auto's.
In mijn eigen stad moet de burger meerdere hoekjes omrijden ten koste van het milieu en ten voordele van de veiligheid aan de schoolpoort. Wegenwerken blijven eindeloos aanslepen zonder enige vorm van efficiënt overleg en coördinatie tussen de toeleveranciers. Alles op de lange baan letterlijk.
Zo zal men ook nooit iets daadwerkelijk doen aan het groeiend file-probleem. Immers benzine/diesel-taks zijn mooie sponsoren voor de staatsschuld. Veeleer een hoekje af?
Neen, bedenk dat dit land sinds najaar 2018 draait op een regering van lopende zaken zonder goedgekeurde begroting.Een land dat sinds mei 2019 koos voor een nieuwe regering die nog niet actief is maar wel betaald ...

Alternatieven zoals een op elkaar afgestemd openbaar vervoer, vraag/aanbod electrische oplaadpunten, ... Zullen er genoeg randparkings zijn voor het nieuwe mobiliteitsproletariaat ? Binnenkort niet komen bleiten dat er teveel leegstand is ... Ach ja, dààr hebben ze ook al een boete voor klaarliggen ...
Zal ik mijn Ollandse koopvaardijlui een Nederlands nummerplaat laten regelnichten wanneer ik es door zo'n LEZ moet? Of eentje met FHB systeem online in copy-paste China aankopen?
In Rotterdam hebben ze blijkbaar hun lesje al geleerd : 'De milieuzone voor personenauto’s in Rotterdam wordt opgeheven. Dat gebeurt in twee stappen. Per 1 juli 2018 worden benzineauto’s van vóór 1 januari 1992 weer toegelaten en per 1 januari 2020 worden dieselauto’s van vóór 1 januari 2001 weer toegelaten.'

Lilianne Van Neylen - Zoals immer en altijd: betaalregeltjes opmaken is erg gemakkelijk en is dan ook het enige waarin ze slagen. Wie betaalt mag zoveel vervuilen als mogelijk. Anderzijds zijn er geen alternatieven voorzien voor wie van goede wil is: openbaar vervoer werkt voor geen meter, electrische fiets in Antwerpen is levensgevaarlijk wegens geen voorzieningen en als we al een klein hybride wagentje zouden kopen kan het nergens geladen worden. Fantastisch toch?!! De hele wereld lacht ons uit!
Eddy Scheers - Ik betaal jaarlijks 560 euro wegentaks , en ik mag met mijn auto de stad niet meer in.

Een mens heeft twee jaar nodig om te leren praten, de rest van zijn leven daarna om te leren zwijgen, dacht Ernest Hemingway.

Reacties