Radio Raiders

Gisteren was ik in Oostende en bij het flaneren op de dijk aldaar dacht ik spontaan aan wat ik 30 jaar geleden zou meemaken in Blankenberge. De lokroep van water en zee? Vandaag 30 jaar geleden kwam er einde aan de Nederlandstalige zeezenders. Op 19 augustus 1989 werd het zendschip Ross Revenge geënterd door de Nederlandse en Britse overheid. Vanaf de Ross Revenge werd uitgezonden door Radio Caroline, Radio 819 en World Mission Radio. Bevoorrader Leendert Vingerling was erbij toen de 'Volans' terugkeerde met de apparatuur van de Ross Revenge. Leendert maakte foto's en beschreef zijn ervaringen voor MediaPages. En Herbert Visser beschrijft vandaag voor Radio.nl de gebeurtenissen rond de 'raid op de Ross Revenge'. (via Media Pages)
Mijn buddies Leendert resideert heden aan de French Rivièra en Herbie the fish heeft zichzelf 360° omgetuned tot directeur legale radiomedia. Radio Raiders van het eerste uur draaien met de wind. Spontaan mijmer ik dan terug naar die old skool days met een quote uit de allerlaatste plaat live uitgezonden vanop zee via de antenne van de mv Ross Revenge door een Nederlands zeezender-radiostation Radio 819: Don Henley The End of The Innocence. Dé ontwetendheid - Thé Innocence werd 30 jaar later bewust bewaarheid ... de vrienden door dik en dun, hun aanwezigheid vervaagt als een opkomend mistgordijn ...
Remember when the days were long. 
And rolled beneath a deep blue sky

Reacties