27 vs 27

Ik heb KK nog nooit zelf een wagen zien besturen ten velde The City. Zou ze haar rijbewijs wel hebben? Ik was alvast 27 jaar toen ik via mijn vader als begeleider via drie verschillende wagens mijn rijbewijs haalde. Oefenen met de Blauwe zondagse veilige Volvo 144 waarvan de handrem links ( en verkeerd) stond. De bedrijfscamionette, een witte R4 Renault had dan wel een middenpook-versnelling en handrem in het midden maar geen achterbank voor de examinator.Na mijn eerste en meteen geslaagde theoretische proef had ik dus zes maanden de tijd om te oefenen met deze twee auto's. Ondertussen bestelde ik een zwarte Opel Corsa 1.5 D Isuzu-motor in een winning bij Ward VDB. Net op tijd om nog zo'n 700 km te oefenen voor de deadline van het practisch examen. De Corsa kocht ik destijds voor 166.000 Bef en na tien jaar was ie versleten met 222.000 km. Het rijbewijs van toen is een colletor's-item geworden: roze papieren versie met een bijna mug-shot genomen in de telefooncel voor Leuven treinstation na een nachtje Delper-doorzakken ...

Reacties