Voordeuren

Ze kunnen dienen om met de deur in huis te vallen.
Woensdag zou mijn vader 90 geworden zijn. Het is de eerste keer dat ik in de weekagenda mijn moeder de leeftijd zie noteren bij de verjaardag van mijn vader.
Soms vraag ik me onderweg in de loop van elk jaar hoe mijn vader of schoonvader er heden zouden uitzien, hoe zouden ze leven, praten, dingen doen en laten. Je probeert je een beeld te vormen en zeker met speciale voordeuren.
Anderzijds hadden we gisteren tijdens de lunch ter gelegenheid van 86ste verjaardag van schoonmoeder het nog uitgebreid over de TV-werk-tijd-van-toen in Cannes en Monaco. Wat schafte de pot ons daar met die vooroorlogse BRT-dagvergoeding?
11, rue de Geraniums - Monaco

In de rand merkte ik op dat mijn neef en ik negen jaar geleden zwaar gefnuikt werden in een Beausoleil-restaurant tijdens onze april 2010-avonturen in Vence, een vulkanische vakantie als ramptoerist!
Tot vanmiddag ik vernam dat desbetreffend neef zaterdag plots overleden was ... Je hebt voordeuren en achterpoortjes. Maar dat mijn vrijgezel-neef zijn 60ste deur zaterdag verwarde met de definitieve achteruitgang ... Afgelopen voorjaar haalde hij voordeur 60 zonder noemenswaardige problemen. Koud gepakt merkte ik meteen op dat ik nu nog de enige van drie neven ben die de familienaam kan laten overleven in de stamboom ... De laatste doet de deur dicht?

Reacties