Stoned 420

Een zonderlinge zondag volgens de een 7-jarige routine. Vader-en verjaardag in one, een halve eeuw Pinkpop-heb nooit anders geweten, de ontnuchtering bij de aversie van Fleetwood Mac, de simpele Sir én prof achter piano bevestigd daarentegen met 360°.
Ach, ieder zijn meuk,brandend schaap of niet. Stilte blijft een sterke sparring-partner tegen twijfel ....

Terwijl twijfel wel eens de wachtkamer of waakhond van inzicht genoemd wordt, voelde ik me lang eerder een schoothond van besluiteloosheid in een vensterloze ruimte van vertwijfeling, met een draaideur die me telkens weer naar binnen katapulteerde zonder de buitenlucht ingeademd te hebben. In die mate dat ik me wel eens een levend vraagteken noemde en volledig stilstond. Want als je te lang in een niet geventileerde ruimte steeds engere rondjes draait, geraak je vroeg of laat ontgoochelingsrijk verstrikt en zuurstofarm verstikt. Meer?

Reacties