Het Wilde Westen
Zo omschrijven drie deur-aan-deurverkopers van gas en elektriciteit hun sector. Door de hoge energietarieven moeten ze klanten contracten zien aan te smeren die niet per se voordeliger zijn.
In Humo klappen ze deze week uit de biecht. 'Soms wordt aan mensen die niet toehappen gevraagd of ze een tevredenheidsenquĂȘte willen invullen. Zonder het te beseffen tekenen ze een nieuw contract'
Leg daarnaast het gesjoemel met de groepsaankopen van goedgelovige vzw's ten velde, gemeente -en provinciebesturen, afgeleiden van politieke zuilen, kranten en tijdschriften-uitgevers, niets of niemand is gek genoeg om je graaiend te naaien.
VERHUIS NIET
Vorig jaar heb ze zelf allemaal achter de schermen eens gewikt en gewogen via meerdere klant-accounts. Met de VREG als neutraal vergelijkingspunt allemaal verschillende prijssettings. Lees alles, de verdoken adders in kleine dubbelzinnige letters en denk vooral niet om elk jaar te 'verhuizen' naar die andere goedkopere.
OPEN NIET
Los van m'n doorlichting,wat Humo publiceert laat je niet verleiden door firma's die je 'meters' wettelijk verplicht komen aanpassen.
Met dit scam-smoesje probeerden twee stoutmoedige miekes onlangs in een appartementencomplex binnen te dringen. Eenmaal voorbij de afgesloten inkomhal kloppen ze aan bij elke deur om je het 'wettelijke' nieuwe veel goedkopere energie-contract te tekenen.
Terwijl de (meestal bejaarde) bewoners zich nietsvermoedend binden doen de dames tegelijk hun boekje open over betere hun goedkopere telefoon, TV, .... zelfs uitvaart-verzekeringen. Doe je voordeel.
ZEG NIETS
Later belde een andere medewerkster me nietsvermoedend met haar voorstellen. Dan was ze aan het verkeerde adres. Zeg just hello en nooit je naam bij het aannemen van je telefoon. MAAR antwoord ook nooit met ja of nee, leg altijd per direkt bij vermoeden van call-center-call je telefoon neer. Opgelucht in plaats van opgelicht!
In Humo klappen ze deze week uit de biecht. 'Soms wordt aan mensen die niet toehappen gevraagd of ze een tevredenheidsenquĂȘte willen invullen. Zonder het te beseffen tekenen ze een nieuw contract'
VERHUIS NIET
Vorig jaar heb ze zelf allemaal achter de schermen eens gewikt en gewogen via meerdere klant-accounts. Met de VREG als neutraal vergelijkingspunt allemaal verschillende prijssettings. Lees alles, de verdoken adders in kleine dubbelzinnige letters en denk vooral niet om elk jaar te 'verhuizen' naar die andere goedkopere.
OPEN NIET
Los van m'n doorlichting,wat Humo publiceert laat je niet verleiden door firma's die je 'meters' wettelijk verplicht komen aanpassen.
Met dit scam-smoesje probeerden twee stoutmoedige miekes onlangs in een appartementencomplex binnen te dringen. Eenmaal voorbij de afgesloten inkomhal kloppen ze aan bij elke deur om je het 'wettelijke' nieuwe veel goedkopere energie-contract te tekenen.
Terwijl de (meestal bejaarde) bewoners zich nietsvermoedend binden doen de dames tegelijk hun boekje open over betere hun goedkopere telefoon, TV, .... zelfs uitvaart-verzekeringen. Doe je voordeel.
ZEG NIETS
Later belde een andere medewerkster me nietsvermoedend met haar voorstellen. Dan was ze aan het verkeerde adres. Zeg just hello en nooit je naam bij het aannemen van je telefoon. MAAR antwoord ook nooit met ja of nee, leg altijd per direkt bij vermoeden van call-center-call je telefoon neer. Opgelucht in plaats van opgelicht!
Reacties
Een reactie posten