Tongue in cheeck

Op nieuwjaarsdag de eerste overleden persoon de laatste eer betonen was een rare gewaarwording. Niet zozeer het overlijden maar wel het tijdstip. Net wanneer er 3 koningen langskomen, gaat er weer één grote naar een ander gebied .... Start de tune maar!Vandaag een eerste en meteen ook laatste hulde aan Wiet Van Broeckhoven lange tijd inwoner van de Jan Van Rijswijcklaan. Hij inspireerde me mateloos op zaterdagnamiddag via Radio 2 Antwerpen met grappige, spitsvondige humor en woordspelingen.
Ik geloof dat er leven is na de dood. Maar ik geloof niet dat ik het nog zal meemaken. 
Deze briljante Frits Spits van Vlaanderen is na lange ziekte op dubbelzinnige leeftijd van 69 jaar overleden. Toeval of niet bijna één jaar na Peter Van Dam, die andere Vlaamse radioheer. Tempus fugit.
Belangrijk zou ik mezelf niet willen noemen maar ik ben ervan overtuigd dat indien ik niet geboren was iedereen zou willen weten waarom niet. (uit Rouwbrief  Wiet)
Gelukkig is het literair erfgoed goed en voor eeuwig geconserveerd in mijn archief, geheugen en via internet. 'Beter één kanarie in de lucht dan helemaal geen lucht' lalde ik per regelmaat in goede navolging van ... Mr. Tongue in cheeck.
Onze "Wonder-Jaren" schuiven stilletjes voorbij, weg, richting Horizon om daar te verdwijnen. Vaart veilg Van Broeckoven.

UPDATE: de afscheidsplechtigheid rond de asurne op vrijdag 11 januari 2019 om 14 uur in de aula Chrysant van het crematorium van Antwerpen, Jules Moretuslei 2 te Wilrijk.

Reacties