Britanic

Sommige mensen mogen me niet vanwege de dingen die ik zeg.
Maar stel je voor dat ze eens wisten wat ik denk.
Tradities dient men te eren. Gisteren vierden vele van mijn VS-vrienden met een dankfeest een geslaagde oogst.  Thanksgiving gevolgd door Back Friday vandaag vrijdag. Het cultureel erfgoed dat bevolkingsgroepen typeert overwint op deze wijze elke tijdsgeest. Behalve zij of datgene wat ontstond uit voorbedachte rade met eenheid ten behoeve van een economisch draagvlak als joker. Maar als je hypocriet geld en macht als werkelijke drijfveer geniepig vooropstelde ga je ooit es ten onder ... Ik heb nooit vanaf dag één in de EU geloofd. Het blijft een eeuwig durende utopie in stand gehouden niet als nobel doel van vooruitgang of welvaart voor de burger maar louter uit eigenbelang. Onze derderangs politici van Wetstraat 10 en al hun deelregeringen delen dartel mee met een open geldkraan.
Dank U wel deze thanksgiving met democratie als sussende pasmunt.
Daarom is de brexit ook een zinkend schip, maar eerste minister Theresa May blijft dom dansen alsof er niets aan de hand is.
Voor deze tekening lieten Kamagurka en Herr Seele zich inspireren door het schilderij ‘The Shipwreck’ uit 1805 van Joseph Mallord William Turner. Het werk is te zien in de Tate Gallery in Londen.

UPDATE: Na de polemiek rond 'uittredingsvergoedingen' was ik op volgende aan het wachten. Vlaanderen alleen (en dus niet België ...) torst volgend jaar 27 miljard euro schulden op een totale begroting van 42 miljard euro. Dat is ongeveer evenveel als de budgetten voor onderwijs, welzijn en werk samen. Vraag is natuurlijk hierbij: wanneer gaan de 'topministers' nu een aantal nachten doordoen om tegen Kerstmis dit nieuwe financiële gat te dichten. Ik gok na deze Zwarte Vrijdag. tijdens de Zelfbedieningsdagen.
Onze koning Filip was gisteren op bezoek n.a.v. de herdenking van de troonrede van Koning Albert op 22 november 1918. Iedereen van zijn medewerkers in het Federaal Parlement was aanwezig .... rijen dik

Reacties