G-two

Als de nacht van gisteren herinner ik me deze dag zonder probleem. Die nadagen waren Altavista, Ask.me en Yahoo! de drievuldigheid. Tijdens een cursus webdesign merkte ik leraar Rudi Comhair deze koele zoekmachine op als dé nieuwe God-knows-it-all.
Ik werd hypocriet weggelachen zoals met vele andere facts of life.
Echter deze IT-geschiedenis nam zijn tijd en zoals zo vaak achteraf relativerend had ik het toch bij het rechte juiste eind. Geen dank.
'Ge moet 'em kennen', zei De Vieze destijds: hij had al die tijd gelijk.
Tegen wijlen buurmeisje Martine orakelde ik nuchter 'Google is God' - het was één van de weinige dingen die als anorexia-drankverslaafde borderliner tot haar Valium-verstand doordrong,  als niet beu!
Een woord van dank - opvallend zichtbaar - in XX doodle
In de kleine geschiedenis van computertechnieken - een zandkorrel groot - zijn er weinigen die opgroeiden tot een standaardniveau. Ik had zowel bij Apple als Google het juiste blindelingse buikgevoel.

Reacties