IMF

Neen niet het Internationaal Monetair Fonds. Wat zou ik daar es onzichtbaar 'muiske' willen wezen. Mijn bezoek aan het Europees Parlement te Straatsburg doemt spontaan op telkens wanneer media bericht over dat Europees clubje dat beslist over jou en mijn centen. Maar goed, tot de orde nu met IMF of Impossible Mission Force.
Twee uur en half kijken met slechts één blik op de Lidl-XPLO-horloge.
Just to know welke filmische fratsen executive producer Abrahams J.J. uit zijn geldmouw zou toveren,  een triple XL-Pandora-box.Filmkoken kost geld en dromen zijn bedrog maar de realiteit van deze zesde Mission Impossible film zijn contradictio in terminis. Fallout was gisteren in goed gezelschap mijn eerste (jawel) bioscoopversie. In beste driewerf-hoera-Huysentruyt-traditie. Wat hebben we toen geleerd om te onthouden: schitterende sublieme arrangementen van het muzikale thema door Lome, de stem van Ving, de ogen van Isla.
Vergelijk dit alles es met een laatste stunt van Caisey Neistat - voor wat het waard is. Dezelfde ingredienten zijn frappant fascinerend.
In de rand en parallel daarnaast daagde me in de café-babbel achterop de film bevestigend het geruststellende gevoel van meer dan onder de mensen te komen. OMG, voor geen geld te betalen, IMF!
Of hoe the N Y City creativiteit nogmaals ontwapenend omzet in anonieme persoonlijke spontane 'ik doe wat ik denk en wil doen' zelfverzekerheid ten tijde van CVS op een doemdenkdinsdag. Throwback to die mooie 1976-tijd van 'we dachten over nergens na' - Don't call it a dream, call it a plan ... 

Qua hittedagen - waarop de temperatuur boven de 25 graden stijgt - heeft de zomer van 2018 die van 1976 al ingehaald. De kans dat het opnieuw 42 jaar duurt voor hij op zijn beurt wordt onttroond, lijkt nihil. 'We maken de klimaatverandering live mee', klinkt het bij Jill Peeters en Nicole van Lipzig. Maar de weervrouw en de klimaatwetenschapster geven de hoop niet op.- dit terzijde tssdoor.
In Belgium there's a man who ran everyday, for 365 days a marathon! Stefaan Engels,  the marathon man! Sorry Caisey, you loose this time.

Reacties