Lichtpunt

Soms vraag ik me af hoe - bij leven en welzijn - het met mijn body and mind gesteld is binnen 20 jaar vanaf nu.
Nog geen week geleden probeerde ik tijdens de verjaar -en vaderdag van mijn overleden vader dit ook in te beelden toen ik hem met bloemen bezocht aan zijn graf. Hoe zou hij heden fysisch en psychisch als 89-jarige functioneren, 13 jaar na zijn dood?
Nog altijd overtuigd van 'wij zijn te vroeg geboren?'Anderzijds na al die jaren en vele reizen rondom deze aarde heeft jetlag geen vat meer op mijn slijtende aftakelende lichaam. Als ik de 70+ mede-passagiers of reisgenoten deze week in NYC mag geloven ben het heden een goudhaantje van waarde. Welke lovende woorden in schril contrast met de zelf-voor-ingenomenheid van twee zusjes. Wat een arrogante aanstellerij, welke zielige zelfoverschatting, pedante pretentie en ranzige rancune took they for granted.
Of de medemens op zijn super-smalst, zichzelf zonder schroom asociaal-afschermend. Spreken is zilver, zwijgen goud - als lichtpunt.
Gelukkig oordeelt en kijkt niet iedereen door dezelfde maatschappij-monsterlijke bril, ze zijn zeldzaam, zonderlinge zielen maar nog niet uitgestorven of sold out. Koester ze onderweg vaak veel en altijd.

Morgen draait Eva De Roo om 16:39 uur via StuBru als een 'lichtpunt'
The Darkness - I Believe in.a thing ...  Way-wereld-wits - Hell yeah!

Reacties