Manneke Pop

Mijn vermoeden werd werkelijkheid - mijn buddy Peer is niet meer.
20 februari 1952 - 6 januari 2018
Bijna ter elfder ure voor waarheid vernomen waar ik reeds in oktober aan twijfelde: Peter Nijdens werd en was ziek. Ik beduvelde me schoonpratend en  in tweede instantie hoopgevend: komt wel goed.
De beroemdste Belg van Nederland - medialand met Manneke Pop.
Zulke krokodillen maken ze niet meer. Koester die gedachte Conny.
De allerlaatste Manneke Pop met de onsterfelijke Owner of a lonely heart (Yes),  Don't look back (Boston) en No Mercy (The Stranglers) uit (lucky) 7 jaar monumentale mediamomenten.Tears……. wat hebben we wat afgelachen in al die (radio)-jaren.
Altijd zaten we er voor iets of meer tussen, nu met Lifetime AwardVandaag zou het sarcastisch klinken maar Peter en ik deelden dezelfde innerlijke rebelse radiotaal. 'Zelf in het leven geroepen' zei ik ten huize van in Café Dirk Martens van ex-LDG, Mario voor insiders. Een betere lokatie was niet denkbaar die zondag: mediamensen aan de toog. Hoeveel plannen zijn er in dat ons-kent-ons-radio-wereldje niet ontstaan en tegelijkertijd vergaan als dust in the wind Damski?
Toevallig zijn we beiden trotse eigenaar van deze reserve Borkum Riff zendbuis uit de allerlaatste (ex-José van Groningen) doos van 12 originele zeezender Radio Veronica zendbuizen. Een lege doos?
Als we moesten wachten op complimenten of een simpele dank-u-wel dan ga je nog heel veel ontgoochelingen mogen ervaren, zei mijn bijna vorige huisdoktor Paul. Loge-gewijs heeft hij van gelijk.HET VERHAAL is een uurtje Radioproza, gemaakt door een heel team van Radiomakers begin jaren '80. Aanvankelijk uitgezonden via Radio Stad - Antwerpen en later ook via Radio Sinjaal - Leuven. In deze aflevering, staat PETER VAN DAM, centraal. Hij is Antwerpenaar en Radio Disq-Jockey: van piratenzenders op de Noordzee tot Openbare Nederlandse Radio's. Hij had destijds een eigen Lokale Radio: KIOSK in Kasterlee. Deze uitzending werd gemaakt door: Geert Kinnaert & Daniel De Laet, en uitgezonden via Radio Sinjaal, in de reeks HET VERHAAL, elke woensdagavond van 23u. tot middernacht, op 1 mei 1985. - Peter Van Dam, ging onlangs met pensioen.... en sinds gisteren hand in hand met France Gall onderweg naar het eeuwige 'paradis blanc'.

Reacties