The Priceduifkes

'Hoeveel werken er in het Parlement? "Iets minder dan de helft"
Het rosse gevaar, the cold bitch, afgemaakt door haar Equal Idiots broer in een russische roulette met de gevatte Jan-Jaap van der Wal.
The Priceduifkes indachtig met Ginger Power



  • Calvo: (of hij Slimste Mens kan worden) “De kans dat ik ooit de premier word van een onafhankelijk Catalonië is groter dan dat ik deze quiz win.” 
  • Calvo: (over het einde van zijn voetbalcarrière bij KV Mechelen) “Ik babbelde te veel en voetbalde te weinig.” 
  • Thibault: (over Calvo) “Toffe pee, hé. En schoon sokken.” 
  • Jan-Jaap: (tegen Erik na de introductie van de jury) “Doe jij er lang over om die rijmpjes te maken? Gehaktbal, Jan-Jaap van der Wal...” 
  • Geubels: (over Calvo)Hij is federaal fractievoorzitter van Groen-Ecolo. Yes, dat heb ik voorbereid. En weet je hoeveel mensen er in het Parlement werken? Iets minder dan de helft.” 
  • Jan-Jaap: (over Calvo en zij gestreepte sokken) “Hij is een man met Catalaans bloed. Hij kan zich dus ergens halfweg de quiz afscheiden. Jouw sokken proberen zich nu al af te scheiden van de rest van je lichaam.” 
  • Geubels: (of hij voor Groen stemt) “Nee. Ik ben een beetje teleurgesteld in de partij. Mijn vrouw wilde lid worden, maar die is geweigerd. Ze had niet genoeg haar onder haar oksels.” 
  • Geubels: (over de natuur) “Ja, we zijn bekommerd. Gij toch ook, Erik? Da’s toch de waarom gij geen deo gebruikt. Ik sorteer ook veel. Blik bij de pmd, groenafval bij de gft, folders van Groen bij het oud papier.” 
  • Geubels: (over Linde) “Fantastisch. Ongelooflijk. Prachtige stem, zalig om elke morgen mee wakker te worden. En op de radio doet ze het ook heel goed. Nee, als ze vandaag wint, laat ik haar naam tatoeëren. Op Jan-Jaap.” 
  • Geubels: (over Thibault) “Ook een groene jongen, zo te zien. Hij heeft toch al een nest voor bosduiven.” Waarop Thibault: “Het is geknipt.” En Geubels: “Door een epileptische kapper.” 
  • Geubels: (tegen Erik) “Koersen is niks voor u hé, Erik. Gij hebt niet genoeg tandjes om bij te steken.” 
  • Jan-Jaap: (over zijn wijkende haarlijn) “Mijn kapsel zit al de hele tijd naar dat van Philippe aan het kijken. En denkt nog een paar weken…” 
  • Geubels: (over de sterfscène die de kandidaten moeten spelen) “En ik zie Kristof denken: “Ik moet morgen terug naar de Kamer.”" 
  • Geubels: (tegen Linde na de performance) “We gaan voor Thibault, maar ik hoop dat iemand u nog stealt.” 
  • Thibault: (over bijgeloof) “Ik dacht dat ik het niet had, maar dat is niet zo. Ik wil dat ons moeke een kaars brandt tijdens mijn examens en nu eigenlijk ook. Ik heb hier ook vaste rituelen. Eén pintje, één lekker pistoletje, één Nalu, zo van die dingen.” 
  • Erik: (over Geubels) “Ik zie Philippe daar al staan in het Colosseum. Zo met een drietand.” Waarop Geubels: “Gij zijt zelf een drietand.” 
  • Geubels: (tegen Calvo, na diens overwinning) “Kom je morgen terug? Zeker? Heb je maandag niks gepland?”

Reacties