W punt

De Limburgse hoofdstad Hasselt lanceerde een nieuw logo en slogan.
Na de bekendmaking is er op sociale media danig commotie ontstaan.
Het nieuwe logo is one on one dat van het Finse bedrijf Houston Inc.
Burgemeester van Hasselt Nadja Vananroye (CD&V) is natuurlijk erg verbaasd maar spreekt niet van enige vorm van klakkeloos plagiaat. Voor slechts 115.000 Euro ruilde men de hoofdstad van de smaak met het net zo pretentieuse Hasselt Heeft Het. Deze baseline is reeds én sedert 31 maart 2011 in gebruik door de vzw Beverst heeft het ...
WIM WEET HET.
Terwijl Hasselt niet eens op zoek was naar een nieuw uithangbord tot ze ervaren rot communicatiespecialist Wim Weetjens inschakelden.
Limburger Wim was destijds met Stefan Ackermans, Jan Caerts en Dirk Guldemont één van de vier tafelpoten onder 4FM (nu Joe FM). Kenmerkend voor Double U Wim is zijn fijn gevoel voor job-hopping, een sterke troef die hij al jaren uitspeelt tussen belanghebbende partijen. Ook nu zo blijkt. En bij deze heb ik het ook in 4'23" klaar. Punt uit.
Hasselaar en webdesigner Wouter Vandenneucker van 4.0 en Cr3do creëerde uheefthet.be  waarop iedereen zijn eigen variant van het logo kan maken in een fractie van een seconde. Prijs: nougabollen
ONDERTUSSEN ELDERS 
is de vzw en  Beverst boos, de Hasseltse oppositie N-VA ten aanval  met - Een nieuw logo maakt nog geen beter bestuur - ....
Maar bovenal en in elke dubbele agenda moet de communicatiesector natuurlijk ook leven en zijn vrienschapsbanden onderhouden.
Of waarom het tussen politici en oplichters zo goed klikt.
UPDATE Wanneer starten de solden in Haaaaaaaaaaaaaaaassssssssseeeeeeeeellllllttttttt?

Reacties