Adelbert

Hij was de zoon van wijlen Jomme Dockx - kampioen in klasseren bij de onovertroffen collega's van BRT destijds. in de herfst 39 jaar geleden en slechts 37 afleveringen werden er geproduceerd en uitgezonden tussen 9 september 1978 en 21 februari 1981. Ik voel me deze eerste weken van het jaar zoals de Jomme.
Als klasseerklerk ontdek ik tijdens mijn administratieve opruimwerkzaamheden van vele jaren onwaarschijnlijkheden. Ook kattebellen vol met one liners van onderweg in de wereld.
Ik zeg dan vaak tegen de mede-lotgenoten dat ik een boek Dummy's for ... kan schrijven over mijn ervaringen mét èn over.
'Ge ziet teveel' werd er kritisch opgemerkt. 'Neen', zei M. ' Ik zit te zien tot ik iets zie'.
'Al hetgeen wat je nu niet slaapt zult ge vroeger slapen'
Dank je Mark, voor je inventieve instinkers uit West-Vlaanderen allen gerijpt in Congo. Vandaag en morgen verdwaalt ten velde.

Reacties