Lola's Theme

Toen ik in het voorjaar van 2007 plots na zo'n 30 jaar stopte met roken van draai-eens-een-Drum en rode Bastos  was ik al sinds 21 maart gestart met een begeleide start-to-run-sessie van 5 km.
Voor de statistiek: de allerlaatste rode Bastos in de keuken gerookt op woensdag 2 mei 2007 tijdens de eerste VTM-commercialbreak tussen NYPD Blue om 00:12u. History!
Gestopt zondermeer zonder hulpmiddeltjes, ik was het smoren dermate beu. En voorafgaand gestart met joggen: enerzijds om na ook zo'n kleine 30 jaar terug aan sport en beweging te doen maar ook tegelijkertijd de eventuele gewichtstoename na de nakende rookstop te milderen. Mijn silver Apple iPod Nano 8 GB 3rd generation was toen reeds van start tot finish mijn loopmaatje.
De custommade playlisten bevatten van de eerste loopkilometers Lola's Theme van The Shapeshifters. Een nummer uit de zomer van 2004 toen ik onverwacht geheadhunt werd voor mijn voorlaatste FM-radiojob.
Vandaag de dag staat het nummer nog steeds op diezelfde iPod en nog altijd loop ik op tonen van Lola mijn rondjes her en der. Tien jaar na release, dat kan tellen, net zoals deze Live Looped Cover met talentvolle UK-youngster Josie Charlwood.Anderzijds werd vandaag Dwars door Hasselt 2014 gelopen door zo'n dikke 10.000 deelnemers. De 10 km versie heb ik voorheen twee keer met succes gelopen. Het lijkt ondertussen wel een eeuwigheid verwijderd.
Zeker toen ik vandaag bemerkte dat het sinds het plotse onaangekondigde overlijden van mijn schoonvader geleden is dat ik nog regelmatig trainde en wedstrijden liep.Sinds 2 november 2012 daalde mijn trainingspeil snel tot zero. Van 2013 tot heden werd er überhaupt niet meer getraind, alleen op treadmill wat seamiles gelopen tijdens de cruise-avonturen.
Maar zolang Lola de iPod siert is er hoop, met deze versie van Josie in de playlist. De twaalfde is een speciale scorende dag...

Reacties