Pater Familias

Geen verkiezings-prietpraat hier, geen kiezersbedrog, een zoveelste afrekening van onze democratische politiek gelegaliseerde criminaliteit of de ongegeneerde onschendbaarheid van het vestzak-broekzak-principe ... Dat zien en horen we morgen wel weer, zoals sommige zonderlinge zielen ons dat nog steeds 'gewetensvol' dom willen laten geloven! Echter, én relevanter las ik volgend - vandaag - op de kleinste kamer :
Vader,
Je hield van mij,stil en verborgen.
Je hield van mij ondanks al je zorgen.
Je hield van mij, ik was voor jou de zon.
Je hield van mij van toen mijn leven begon.
Je hield van mij met al mijn fouten en gebreken.
Je hield van mij en ik dank je vader.
Ik heb het stilletjes ...altijd geweten.

(Druivelaar 12.06.2010 - Louis Laureijs)
Morgen is het vaderdag, de vijfde viering zonder ... of toch niet?

Reacties