Vraagje: ik stoor toch niet?

Een punthoofd krijg ik ervan wanneer men mij mobiel belt en steevast vraagt: 'ik stoor toch niet'. Waarom stelt 'men' die vraag nooit als 'men' mij belt op m'n vast nummer? Ook krijg ik kriebels van het geklaag dat 'men' je altijd kan bereiken per GSM en steeds weet waar en wat je uitvreet. Onzin in veelvoud natuurlijk. Laat dan je GSM thuis of neem niet op.

Gelukkig belt 'men' mij nooit mobiel. De kans is daarnaast zeer groot dat m'n voicemail je begroet gezien ik m'n GSM bijna nooit op zak heb. Alleen op plaatsen waar en momenten wanneer ik veronderstel dat het handig voor mezelf is een GSM direkt bij de hand te hebben.

En wat te denken van mails met als onderwerp de veelzeggende titel 'Vraagje'. Awel, tijdsgeest-genieën : ik heb een antwoord op 'ik heb een vraag', stel ze hier. Dat stoort toch niet, zeker?

Reacties