De Verloren Stem

tags: , , , , , , , ,
Alvast naadloos getimed is de vorming en invulling van deze vijfjarige Vlaamse regering. Wie beweerde dat blanco stemmen gelijk staan met verloren stemmen heeft het altijd fout ingeschat. Een blanco of ongeldige stem is geen aanfluiting van onze kiesplicht in deze democratie.
Heb ik dus de afgelopen Vlaamse verkiezingen van 7 juni 2009 eindelijk mijn slag thuis gehaald. Ben ik blij dat mijn geweten die voormiddag geen enkele goede raad van café- en andere toogvrienden, exit-polls her en der naiëf blindelings aanvaard heb als waarheid. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik terecht de juiste keuze nam - en iedereen mag dat van me weten - door te stemmen op de Limburgse Ingrid Lieten, de machtigste (zaken)vrouw van België (volgens Trends).
Hoera, hoesee, hip-hip-haha deze Vlaamse feestdag kan niet meer stuk. Het is eindelijk bewezen én geen arrogant pedant kiezersbedrog: alle blanco stemmen zijn geen verloren stemmen, ze gingen allen netjes en democratisch naar Ingrid Lieten.
Ladies First! Vlaanderen Feest?

Reacties