Even schetsen

Het eindejaar - voor sommige de mooiste tijd van het jaar - voor mij een periode als een andere. Met dit persoonlijk verschil: mijn gevoel, de drift om diverse dingen definitief af te sluiten in een bepaald tijdsbestek. De journalist onder jullie kent de deadlinedruk: die werkt ook bij mij het meest efficiënt. Van de nood een deugd dus én tussendoor ontdek ik wel wat foto's aanvaardbaar voor onze eindejaarskaarten. Ik photoshop jaarlijks twee versies: de analoge voor de traditionele snail-mail en de digitale voor de electronische massa-mailing. Deze laatste is tevens een handige controle wiens mail-account nog geldig en werkend is. Hulpmiddel bij deze visuele wensen is fotosketcher, software die ook verkrijgbaar is als een apart .exe bestand om op een USB stick te dumpen. Het gratis programma maakt automatisch van een foto een tekening, schilderij of schets. Het klaart de klus in enkele seconden. Da's sneller dan het opsnorren van de juiste foto!

Reacties