Proud Mary

Denk even hardop mee: Indien Turbo Tony koppig blijft (met voorbedachte rade?) tegenwerken dan is zijn ontslag voor de hand liggend. Ik zou mijn beide handjes ook gretig open houden voor een ontslagvergoeding van 30 maanden managersloon en al fluitend van étage 9 L afdalen naar het gelijkvloers van Reyerslaan 52. Met beide voeten op de grond in de wetenschap van 'stop op het hoogtepunt van je carrière' en uit volle VRT-borst 'Proud Mary' kelen!

'k Liet een goede baan achter in de stad,
'k werkte dag en nacht voor God,
maar 'k heb nog nooit een minuut wakker gelegen
met me zorgen te maken over hoe dingen
anders hadden kunnen zijn

Het grote rad blijft maar draaien,
Fiere Mary blijft snel vooruitgaan
slingerend over de rivier

'k Heb een hoop borden schoongemaakt in Memphis,
'k Heb met moeite een hoop pijn verwerkt in N O
maar ik had nog nooit de goede kant van een stad gezien
totdat ik mee kon varen op de beste rivierboot
die er maar was

Dus als je naar de rivier komt
wed ik dat je daar mensen tegenkomt die écht leven,
Je hoeft je geen zorgen te maken als je geen geld hebt
want mensen aan de rivier willen dolgraag geven

En denk bij deze langste dag van het jaar aan de weerspreuk: 'Op juni komt het aan, hoe de oogst er zal bestaan.' Goeie rijkgevulde reis, Tony Turbo!

Reacties