Radio Portatief

De VRT viert alweer feest, want de openbare radio bestaat heute exact 75 jaar.
Maar heeft de 'klassieke' radio nog een toekomst?

En zo ja, hoe moet die dan klinken?

  • Mark Coenen, (directeur marktstrategie VRT-radio) 'Het traditionele radiomodel met een laagje digitale vernis. Keuzestress beklemt modale Vlaming. More is less ! Visual radio, podcasten, internetradio, DAB, DMR en andere drieletterwoorden: wie door de bomen het bos nog wil zien, heeft een betrouwbare gids nodig. VRT als de vriendelijke boswachter met de immer brandende zaklamp in het donkere woud van het Dreigende Overaanbod.'

Licht sarcasme naar D&O... de grote vijand?

  • Erwin Deckers, (programmadirecteur Q-Music) 'Dankzij internetradio's en iPods is er een gigantische technologische vooruitgang gemaakt. Iedereen kan nu eigenlijk al zelf zijn radio samenstellen, maar dat zal nooit kunnen vervangen waar het bij radio echt om draait: de verrassing en het goed gevoel. Geen enkele computer kan op tegen de creativiteit van de radiomaker. Alleen moeten we heel snel werk maken van nieuw creatief talent.'

Niet talmen Erwin, geef me maar een gil voor een voetbalteam namen...

  • Bart Brusseleers, (directeur 4FM) 'Ik wens een heel groot aanbod, een à la carte -radiolandschap. Net daarom zal elk radiostation zijn eigen identiteit nog sterker moeten claimen. Maar een individu heeft de tijd noch de zin om zijn radio zelf samen te stellen. Waarom zou je trouwens zelf je potje koken als er een grote groep van professionele koks klaar staat om je gratis de meest verscheiden gerechten aan te bieden?'

Een directeur bezorgt je een transparante oplossing i.p.v. ze dubieus in vraag te stellen...

(Bron: De Standaard dd.)

Reacties