Doe es een eindejaarslijstje?
De Radiopersoonlijkheid 2004 en de Tour de France, wat hebben ze met elkaar gemeen? Niks natuurlijk, behalve dat de Tour meestal start met een proloog en dat deze verkiezing zich momenteel ook in deze fase bevindt.
De proloog van de Radiopersoonlijkheid 2004, da's de nominatie van de kandidaten. Voor de rest mag je de Tour vergeten als vergelijking. Intussen is 'onze' proloog vier dagen ver, nog zes te gaan, en heeft er zich een kopgroep gevormd.
Niet in het minst omdat radiostations en presentatoren geleerd hebben dat het loont om reclame voor zichzelf te maken. Het is immers helemaal niet verboden om je eigen product aan te prijzen. 'Wat de boer niet kent, lust hij niet.' Een oerdegelijk 'Ollands gezegde, maar wel helemaal waar.
Radiostations en/of presentatoren die hun luisteraars attent maken op deze verkiezing zijn er zo uit te pikken. Uit bepaalde regio's komen nu eenmaal veel, tot heel veel nominaties voor dezelfde zender of personen. Andere regio's lijken van de kaart geveegd, bepaalde programma's lijken nooit te worden uitgezonden. Kortom, wie zichzelf in the picture zet, is 'goe bezig'. Jezelf verkopen is lonend. Vraag het maar aan zij die dit vorig jaar al in de gaten hadden.
'Liefde voor het vak', dat mag je heel gerust van de daken schreeuwen. En het voordeel van een radiopresentator is dat hij daarvoor niet eens dat dak op moet, hij beschikt over het medium bij uitstek om zonder gevaar voor lijf en ledematen, iedereen te overtuigen. Wie wint in welke rit, en wie het eindklassement binnenhaalt, da’s vooral de verdienste van de inspanningen die geleverd worden.
(Kwam die Tour toch nog van pas). Meer deelname-info
De proloog van de Radiopersoonlijkheid 2004, da's de nominatie van de kandidaten. Voor de rest mag je de Tour vergeten als vergelijking. Intussen is 'onze' proloog vier dagen ver, nog zes te gaan, en heeft er zich een kopgroep gevormd.
Niet in het minst omdat radiostations en presentatoren geleerd hebben dat het loont om reclame voor zichzelf te maken. Het is immers helemaal niet verboden om je eigen product aan te prijzen. 'Wat de boer niet kent, lust hij niet.' Een oerdegelijk 'Ollands gezegde, maar wel helemaal waar.
Radiostations en/of presentatoren die hun luisteraars attent maken op deze verkiezing zijn er zo uit te pikken. Uit bepaalde regio's komen nu eenmaal veel, tot heel veel nominaties voor dezelfde zender of personen. Andere regio's lijken van de kaart geveegd, bepaalde programma's lijken nooit te worden uitgezonden. Kortom, wie zichzelf in the picture zet, is 'goe bezig'. Jezelf verkopen is lonend. Vraag het maar aan zij die dit vorig jaar al in de gaten hadden.
'Liefde voor het vak', dat mag je heel gerust van de daken schreeuwen. En het voordeel van een radiopresentator is dat hij daarvoor niet eens dat dak op moet, hij beschikt over het medium bij uitstek om zonder gevaar voor lijf en ledematen, iedereen te overtuigen. Wie wint in welke rit, en wie het eindklassement binnenhaalt, da’s vooral de verdienste van de inspanningen die geleverd worden.
(Kwam die Tour toch nog van pas). Meer deelname-info
Reacties
Een reactie posten