Doe De Jingle
Na vele jaren, het lijken wel eeuwen heeft Donna de jingle-taste goed te pakken. Links naast de on-air studio ligt een klasseur dik met het overzicht van alle buitenhuis geproduceerde jinglepakketten. Als je die allemaal non stop achter elkaar draait dan heb je een volledige dag gevuld ... Veel besteld, weinig of helemaal niet op antenne geweest. Nu bijna 10 jaar te laat en dat hoor je ook aan hun nieuwe pakket 'Make my day'. Niet zozeer de musictracks wel de inhoud en het verkeerd gebruik. Zo heeft niemand op de 3de en 4de etage het in de mot dat de verkeersjingles en reclamepingels nog uit het 'de fun, de hits'-pakket zijn en dus niet thuishoren in de nieuwe 'maak m'n dag'-restyling. Dubbelzinnigheid troef met deze slogan: wie moet de dag maken? De luisteraar of de Donna-boy/girl?
Dat ooit een Donna-presentator zelf zijn techniek en presentatie gaat doen, zal nooit gebeuren want dan zijn de technici werkloos en de vakbond springlevend ...
Er is nog veel werk aan de winkel bij Donna. Maar het is steeds so easy en stupid om andere creatieven te imiteren: in navolging van Q-music produceert men 'introducks', hitmix-overzichten zoals Radio 538 en het Deense The Voice.(luister es naar hun live-streams). Zo blijf je natuurlijk achter de trends en feiten lopen. En dat is jammer voor ons belastingsgeld. Over jingles te spreken: voor de fans surf naar jingle-makers and make your day !
Na vele jaren, het lijken wel eeuwen heeft Donna de jingle-taste goed te pakken. Links naast de on-air studio ligt een klasseur dik met het overzicht van alle buitenhuis geproduceerde jinglepakketten. Als je die allemaal non stop achter elkaar draait dan heb je een volledige dag gevuld ... Veel besteld, weinig of helemaal niet op antenne geweest. Nu bijna 10 jaar te laat en dat hoor je ook aan hun nieuwe pakket 'Make my day'. Niet zozeer de musictracks wel de inhoud en het verkeerd gebruik. Zo heeft niemand op de 3de en 4de etage het in de mot dat de verkeersjingles en reclamepingels nog uit het 'de fun, de hits'-pakket zijn en dus niet thuishoren in de nieuwe 'maak m'n dag'-restyling. Dubbelzinnigheid troef met deze slogan: wie moet de dag maken? De luisteraar of de Donna-boy/girl?
Dat ooit een Donna-presentator zelf zijn techniek en presentatie gaat doen, zal nooit gebeuren want dan zijn de technici werkloos en de vakbond springlevend ...
Er is nog veel werk aan de winkel bij Donna. Maar het is steeds so easy en stupid om andere creatieven te imiteren: in navolging van Q-music produceert men 'introducks', hitmix-overzichten zoals Radio 538 en het Deense The Voice.(luister es naar hun live-streams). Zo blijf je natuurlijk achter de trends en feiten lopen. En dat is jammer voor ons belastingsgeld. Over jingles te spreken: voor de fans surf naar jingle-makers and make your day !
Reacties
Een reactie posten