Nunc est bibendum
Het Latijnse gezegde voor 'proost, schol, santé, gezondheid' ! En dat hebben we gisterennamiddag meermaals gedaan : geklonken op ieder en elkeen tijdens onze eerste familie-reünie-brunch der levenden. Alles is perfekt verlopen dankzij de onbaatzuchtige inzet en power van m'n Antwerpse nicht Ida. Met de monobak afgeladen vol met audio-spullen, ma&pa aan boord (meer met de handen voor de ogen toen we door het glooiend Haspegouws landschap zoefden) leek ik wel Discobar Galaxie. Het was een drukke dag om een kleine 70 familieleden de hand te drukken en te kussen. Plots bemerk ik op elke tafel een 'flyer' met de boodschap dat er om 14 uur een extra speech toegevoegd is ... had m'n vader tijdens zijn laatste kustverblijf toch zeker iets op papier gezet. Nu heb ik in m'n ex-PR job in Bokrijk meerdere persconferenties uit de Limburgse grond moeten stampen en speech-duimzuigen maar wat pa ten gehore bracht overviel iedereen. Geen strategische, gemarketeerde klassieke toespraak maar structureel, grappig en met meerdere kwinkslagen. Ook om het feit dat hij nooit achter een microfoon stond, neen, hij vrijde het membraan op als een pro. Hoed af, ga es rond met de klak.
Voor hoeveel Gigabytes foto's, films er gedraaid zijn weet ik dra. Ik denk dat we iedere tuingraspriet digitaal kunnen verzilveren. The DVD-movie komt eraan !
Onze tafelgenoten waren mijn nicht Gerda en neef Robert (Bobke van +100 kg) uit Antwerpen. Blijkt nu dat Gerard (Jan Van Dam, man van Gerda ) bij Radio Minerva in A'pen draait. Ik kon het niet beter treffen : tussen alle gangen en CD's door keuvelen over media. Niks kon deze dag nog in de weg staan zeker toen de barjuf me bediende met het originele Cristal-tulpglas.
Proost, eind goed, al goed !

Reacties