Kim à GoGo
Gisteren was ONS Kim 21 jaar jong. Ik bedenk dan : tja, toen ik die leeftijd had was ik aan het schipperen tussen regentaat in Heverlee en filmschool in Brussel. Achteraf gezien zijn beide geslaagd en wel. Maar die diploma's betekenen heden nix. Ik heb na studies in die richting kunnen/mogen werken : VRT, VTM, VT4 en netwerkradio's. Ik heb het allemaal gehad, gezien en vooral geproefd. Dit was niet werken; dit was blindelingse fun. En ik betrap me steevast elke keer dat ik ga buurten aan de Reyers, Medialaan of in Nossegem : er is niks verandert tussen hun en mij. Kan zo terug in die mediamolen. Misschien doe ik het nog es voor we emigreren naar Menton. Heden dwingen me andere uitdagingen en ze vallen opperbest mee. Lachen is dit als je het goed relativeert. Geen 3de keer in het zak gezet worden. No way ! Het loopt gesmeerd en dus geen reden om het roer om te zwaaien. Volgende zomer wel effe buitensporig doen ter gelegenheid van 75 jaar Vlaamse Radio ... laat die toonaangevende radio-generatie dan ook maar es schitteren.
Maar het is anders gesteld met de route die Kim Clijsters afloopt. Gisteren slechts 21 jaar geworden (het kon onze dochter zijn); de hele wereld gezien, reeds financieel binnen, gaat trouwen in spring 2005 met een ontwerp van Limburger Dirk Bikkembergs. (Heb m'n filmschool thesis gemaakt omtrent de 'vijf' van toen, incluis Bikkembergs). Broodje reeds gebakken !
Toch schittert ze spontaan in eerlijke eenvoud : wat maakt het haar uit om iemand te helpen met haar suc6 ?
Kim verkoopt per internet-opbod een gesigneerde tennisraket voor een Irakees meisje Hiba. Hiba is in België voor dure operatie aan haar verbrijzeld been, opgelopen tijdens die zinloze VS-oorlog tegen Saddam. Eerst was er het VS-excuus omtrent de massavernietigingswapens en nu meer dan één jaar later, Washington ? Waar is Saddam en wat doe je met die gast ? Waarom blijven jullie daar nog steeds ? Vragen zonder antwoord. En Bin Laden, zoek je nog steeds of is het oliespoor tussen Kazachstan en de Golf nu veilig en vrij voor jullie goedkoop transport ? Fuck off, Yankees. Bevrijders ? Nee dus, eerder dictators.
Kim antwoord op haar manier - op z'n Bourgondisch Limburgs - zij heeft naam/faam en maakt er handig gebruik van met deze actie voor Hiba. Dat onze politieke pipo's na 13 juni daar niet aan denken is logisch : éénmaal binnen, graaien en veel verkeerd kraaien. Losers first class.

Reacties