Kopje Onder ?
Iedereen is gelijk voor de wet dat is wat ik er altijd over denk. Geen kleur, taal, religie, passie-verschil. Het is nooit aan mij besteed geweest. Ik hoor het me gestorven oma nog vertellen : 'Zijt gij maar blij dat den Amerikaan ons kwam helpen anders praatte je nu Duits' ... euh daar is geen oorlog voor nodig want dat heb ik vandaag op de zaak ook zonder geklaard. Toen een collega me vroeg of ik Duits kende, antwoorde ik simpel : 'Ja, net zoals Jean Marie Paff'. Maar je moet van de nood steeds een deugd maken en dienen Duits heeft een antwoord gekregen op zijn inlichting. Ik heb na al mijn jaren redelijk wat 'coast-to-coast' - Amerikaanse vrienden, toch blijven het rare puriteinse gozers, bijna kunstmatig gekweekd en opgegroeid. Overal moeien die zich mee : overloop hun dikke 200 jarige geschiedenis maar es via Google.
Nu zijn ze al één jaar te lang in Irak. Met welk recht bemoeien die zich daar over een natuurlijke vrijheid van recht tot leven zoals men wil ? Aftaaien Yankees. Go home voor je meer en meer patriots kan bijschrijven als 'war hero' ...

Reacties