Haagse Buf
Toen ik begin jaren 70 de radiomicrobe te pakken kreeg door te luisteren naar zeezenders, vond ik het wel spannend om zelf ook een radiostation te starten. Ik zag in een electronicazaak een Velleman FM-zendertje liggen in bouwpakketvorm, kocht het, knutselde het in mekaar en startte Radio Galaxy in 1978. Via een Rotterdamse vriend/jingleverzamelaar ruilde ik wat spul voor de Radio Centraal-jingles. Die waren erg knap geproduceerd dus Galaxy werd Centraal. De Velleman-kit werd vervangen door een 5 Watt FM-stentorkit en had een ontvangstbereik van 20 km. Het bleef spannend maar illegaal.
Begin jaren 80 doken her en der de eerste vrije radio's op en dat betekende voor mij de start van een 20-jarig durend radio-avontuur. De zendbakjes zijn nog steeds werkend maar eerder een souvenier in m'n radio-collectie.
Maar in de zomer van 2005 hoor je terug meer van die club van oudere jongeren, dus Plus.
Het miskend talent zal jullie eens extra in de (kilo)watten leggen ! Staaf and Eddy geven je nu reeds 'a sunny' - apetiser !
Hebben we daar 75 jaar moeten op wachten ? Ja. Gegarandeerd zeer zeker !

Reacties