50 jaar TV
Als de dag van gisteren herinner ik me de productie van ... 40 jaar VRT-TV. Samen met een kleine groep van 'persona non grata' produceerden we in 1993 met 'no money' een weekend lang 'terug in de tijd' - televisie. Klassiekers in alle genres werden aangekondigd door de omroepsters van toen met als afsluiter een rond-de-tafel gesprek met Jacques Vermeire en Margriet Hermans en hun ouders. Moderator en m'n producer was ex-radiobeest Luc Saffloer. Nog steeds een schande dat dit talent geen vaste stek heeft bij Hautekiets ' zenderke.
Ik zie me nog (met de kleine zwarte Corsa die stierf na 222.000 km) in de late nacht/vroege ochtend door een dikke ochtendmist rijden richting AT (Amerikaans Theater) voor de live-TV versie van het radioprogramma 'Ochtendkuren'.

Was Fred van TV-programmering daar ook niet ? Jawel, door de mist vanuit Kortrijk lijkbleek in maatpak (!).

Was de BeeldBand-dienst die zaterdag toch zeker geen tape vergeten te leveren ? Jawel, regelneefje spelen en met klamme handen in de regie afwachten ... net voor on-air was ie er.

Moest m'n ex-diensthoofd An het nodig vinden om me te bestoken met negatieve nota' s ? Jawel, alle middelen en mensen werden gebruikt om na te trappen. Ze heeft uiteindelijk haar zin gekregen. De rest danste duchtig mee naar haar pijpen (?).

Was het niet Fri die voor me opkwam en tegen de toenmalige bekende BRT-bierkaaien vocht ? Jawel, maar sinds die tijd is er blindelings iets tussen ons ontstaan.

Enz ...

Etc ....

"That was then but this is now" van ABC draait hier heden vanaf good old vinyl op een 'afgedankte' Reyers-container draaitafel ...
Ik ben es benieuwd wat m'n oude buddies vanavond zullen zeggen wanneer ik plots en onaangekondigd arriveer op het '50 jaar TV'-personeelsfeestje aan 'Huis-nummer 52 van VeRTrouwen' ... met de medeling dat ik in de rij sta bij ... Vitaya TV

Reacties