Opgeruimd
Zo. Na weken van uitstel heb ik vanochtend, in alle vroegte, mijn zolder-kot onder de zeep gestoken. Stof vegen, stofzuigen, dweilen, ciffen,... Alles blinkt nu zoals weleer. Het traditionele voornemen "om nu echt 'ns alles proper te houden" is ook alweer opgedoken. Doch tegen vrijdag is dit plekje alweer bedekt onder een laagje kranten, papier, afstandsbedieningen, kleren, broodzakken en andere rommel.
Vandaar dat ondertekende beslist heeft om geen kranten meer te kopen, zijn brievenbus niet meer te ledigen en alle afstandsbedieningen weg te smijten/geven. Kleren verdwijnen ook in de vuilbak van zodra ze maar een beetje vuil zijn en brood komt hier niet meer binnen. Verder komt er elke week een industriële kuisploeg langs die deze stek onder handen zal nemen. Een traiteur aan huis zal me elke ochtend met knapperige ontbijtkoeken weten te wekken en butler James zal voor hen de deur opendoen (ik ben nogal lui 's ochtends). Maar vandaag maak ik geen uitzondering ...
Je ware aard komt naar boven terwijl je slaapt. Blijkbaar zegt de manier van liggen heel veel over je persoonlijkheid. Zo valt bijvoorbeeld iemand onder de categorie ruwe-bolster-blanke pit als hij de foetushouding aanneemt tijdens de nachtelijke uurtjes en maakt iemand snel vrienden als hij op zijn rug het kussen in zijn armen klemt. Mijn karakter is niet goed te omschrijven aan de hand van mijn slaaphouding. Ik ben een onrustige slaper en neem meerdere poses aan in de nacht, maar ik moet toegeven dat ik toch het meest in de foetushouding mijn wilde dromen beleef. Ha, blijk ik bij nader inzien toch een ruwe bolster met een blanke pit te zijn. Hallo ! Euh moet ik nu bed in of niet ?

Reacties