Vanuit je hart spreken
Bijna 3 jaar geleden opende hij in de Hallen van het Stadhuis een tentoonstelling omtrent het leven van de Kannibaal - Eddy Merckx. Met een speech los uit de pols, recht vanuit z'n hart dat m'n keuze als organisator -om Muchel Wuys hiervoor te kiezen- de enige juiste was. Ontroerd door de opbouw van z'n speech en woordeenvoud heb ik m'n ex-VRT collega blijven achtervolgen met 'n aangewakkerde wielerpassie. Liefde voor het vak : behalve een radde tong heeft Michel ook een vlotte pen. Dat bewijst hij meer dan 200 bladzijden lang en 41 portretten van wielrenners uit het peloton verder in m'n laatste boekaanwinst "Renners van nu". Hij schuwt het niet vrijuit z'n mening over hun persoontje te spuwen, zoals over mountainbiker Filip Meirhaeghe en klassiek kampioen Johan Museeuw. Eerlijkheidshalve ook hun mening over de auteur-commentator.
Filip : "Ik was gekomen voor goud, en hij begreep mij" - Johan : "Ik deed hem huilen, en ik begreep hem"
Renners van nu lees je in één lange namiddagsprint uit in je tuin - uitgegeven bij Houtekiet voor 16 € wat nog goedkoper is dan eenzelfde periode op terras ...

Reacties