Stoeltje vrij
Adam Curry stopt met radio maken voor de publieke omroep BNN. Dit zei hij vrijdag tijdens zijn laatste uitzending van Curry & KidV op Radio 2. Hiermee geeft hij BNN 90.000 euro terug, het bedrag wat hij per jaar verdiende voor twee uur radio in de week.
Curry reageert zelf op zijn weblog: "Gisteravond heb ik tijdens onze wekelijkse radio show collega KidV verteld dat ik zéér geschrokken ben van het McKinsey Rapport, die een bezuinigingsbeleid in de publieke omroep moet stimuleren. Er moet drastisch bezuinigd worden bij onze publieke omroep, minimaal 40 miljoen euro in 2004. Ik hoor veel gezeik hierover, maar geen enkel concreet plan of actie dusver. Vandaar dat ik als eerste een stap zet".
Jeroen Kijk in de Vegte, de mede presentator van het programma was erg verrast door de keuze van Adam. "Ik was echt verbaasd, temeer omdat Adam, in de anderhalf jaar dat wij nu samenwerken, ongeveer één van de meest stabiele en loyale mensen was. Hij was er echt iedere week en nam zelden een vrijdag vrij. Ook was hij altijd van de partij als het ging om BNN-promotie".
Da's 2000 Euro per vrijdagavond voor 2 uur werk, even snel uitgerekend. Lijkt mij terecht dat McKinsey dit soort dingen aan de kaak stelt. En wat zal die Kid V. zich opgelicht voelen, want die kreeg ongetwijfeld niet dezelfde hoeveelheid geld voor hetzelfde werk....

Reacties