Dat zien we morgen dan wel weer
Geboren worden is niet zo erg, maar jarig zijn .... Morgen ben ik 'et en vind er steeds minder aan.
Wat te denken van suffe gedichtjes, waar je helemaal niet op zit te wachten, zoals:

Het leven kent zo zijn goede momenten
En dit is nou precies zo'n dag
Waarvan jij extra genieten mag


of

Verjaren
is vergaren
met wijsheid en geduld
dingen om
te bewaren
tot het leven
is vervuld


Hoe verzinnen ze het ? En waarom doen wij eigenlijk aan die onzin ? Waarom zou je in godsnaam vieren dat je op de wereld bent gezet ? Volgens deze site is dit de reden :

The tradition of birthday parties started in Europe a long time ago. It was feared that evil spirits were particularly attracted to people on their birthdays. To protect them from harm, friends and family would to come be with the birthday person and bring good thoughts and wishes. Giving gifts brought even more good cheer to ward off the evil spirits. This is how birthday parties began.
At first it was only kings who were recognized as important enough to have a birthday celebration (maybe this is how the tradition of birthday crowns began?). As time went by, children became included in birthday celebrations. The first children's birthday parties occurred in Germany and were called Kinderfeste.


Ach, evil spirits dus ... ok, fine by me, maar ik zorg wel voor mijn eigen 'goede spirit'.
Al surfend over het net kom ik erachter dat verjaardagen big business zijn. Van alles is erover te vinden ... van een site om je te reminden dat iemand jarig is tot feesttips. En dan heb ik het nog niet over de vele kaartensites, die van alles aanbieden: Schijtlollige , Zogenaamd Insulting, Zingende bloemen

Zucht ... en zo kan ik nog bladzijden vol vullen geloof ik.

Maar weet je ...... overmorgen duurt het weer een jaar voor ik weer jarig ben en dat ga ik morgen vieren :)

Reacties