Cruel

Geef toe, tijdens én na de corona-pandemie zagen we hoe mens en maatschppij de vierknte randjes en ronde kantjes afliepen. Kost wat kost klaar period punt uit. De ego-burger liet zijn waar gelaat zien en inborst voelen. Digitale mobiele media binnen handbereik voor iedereen, sociale mediamanipulatie hielpen onbewust in een ongeziene zelfverheerlijking en me-Q-time. Los en in de rand van dit tijdgeest-verschijnsel en nieuwe norm als mindset ontstonden er overal medische groepspraktijken. Een handvol tandartsen en dokters verdeelden hun patiënten onderling met een lange wachtlijst tot gevolg. Morgen kan ik hierdoor na lang eindelijk terug naar de tandarts. Gelukkig niet om te vernemen dat mijn gaatje niet meer gedicht zal worden. Neen, want heden is tand-extractie niet meer aan de orde in deze moderne praktijk : ze verwijzen je zondermeer door naar het ziekenhuis. Wederom wachten op je beurt. De ingreep van die tandchirurg in zijn hospitaal-bureautje is binnen een uur achter de figuurlijke kiezen. Maar je moet echter wel een ziekenhuiskamer die je nooit zag voor een volle dag afhuren. De kamer wordt op deze 'daghospitalisatie-wijze zelfs twee keer verhuurd. Wie is de winnaar in dit verhaal? Jijzelf, je ziekenfonds, je verzekering en de regering nooit, allen moeten financieel bijpassen.
(TOTO - Cruel live op zijn best met de Hold the line-stem van huidige zieke Bobby Kimball *)
ONDERTUSSEN is de HR-dienst van VRT van hetzelfde bedje ziek. De Zevende Dag krijgt 6 (!) nieuwe gastpresentatoren: deze journalisten nemen afwisselend plaats naast Lieven Verstraete. Liesbett lacht zich (L)imbo, ze telt en weegt voor zes.
Wie bedenkt het allemaal tussen twee swipes, OMG, LOL, YOLO of was het CRUEL? **
* Heb deze Toto-bezetting met Bobby Kimball destijds in the 90 gemist in Vorst.
** Cruel of gemeen was ook mijn paniek toen ik vanavond merkte dat mijn recente back up-schijf 'gecrasht' leek ... Bleek snel en gelukkig een beginnersfout te zijn

Reacties