Meet Mochi

Ons buurmeisje noemt Premier, verre verwanten in de VS zijn Tucker en zoon Todd en sinds kort kennis gemaakt met Mochi, niet de Japanse rijstcake, de lokale oliebol. Neen, deze silent vlog with subtitles met een vrouwelijke Parson Russell terrier als fil-rouge valt op tussen de overkill van would-be-influencers. 
De baasjes blijven bewust buiten beeld. Gefilmd met iPhone 13, edit via iMovie maar beiden op een andere manier bijzonder benaderd. Baseline blijft the magical beauty of the ordinary, a simple life video of an introvert. Ik hou van deze calming, quiet vlog. No meaningless chatter and voice overs. I truly find this type therapeutic. Gratis geluk, free fun.
ONDERTUSSEN blijkt dat tijdens de laatste 4 maanden voor de verkiezingen van 9 juni alle politieke partijen samen ruim 7,3 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Immers wie wint krijgt per stem meer dotatie. Want de verkiezingsuitslagen bepalen niet alleen wie in het parlement zit, maar ook hoeveel belastinggeld de partijen krijgen. Open VLD verliest daardoor vanaf nu jaarlijks zo’n 2 miljoen euro. Om nog maar te zwijgen over de riante uittredeingsvergoeding die de niet verkozenen nog eens extra graaien ... 20 miljoen wettelijke politieke zelfbediening. 

Reacties