New Sensation

Sensatie, sensatie, komt dat zien, komt dat zien.
Ik ga het geen drie keer kelen! Dat klinkt belachelijk.
Dit schrikkeljaar hebben burgers de eer en de plicht maar ook het recht om twee keer een keuze te maken. Zoals altijd zal de maatschappij nutteloos appelen met peren mogen vergelijken. De ene grote verkiezing (Europa en België) is immers verplicht, de andere (gemeentelijke) kleine kiezing vrij. Waarom deze contradictie? Ik krijg ons land en zijn besturen al jaren voor geen meter aan de wereldburgers onderweg uitgelegd. (via 648 @ 16:39)
Telkens weer probeer ik aan de hand van wat voorbeelden de buitenlandse burger dit duidelijk te maken met volgende actuele akkefietjes alerhande ...
-> Van Peteghem: 'Operatie met staatsbon niet herhalen zou onverantwoord zijn'
-> Alexia Bertrand: 'Fiscaalvriendelijke staatsbon is oneerlijke concurrentie voor banken en botst op njet van de begroting.'
Of nog meer ver-van-mijn-(zeer dure)-bedshow:
-> De Europese Commissie gaat onderzoeken of TikTok nieuwe regels heeft overtreden. De app zou te verslavend kunnen zijn, de privacy van minderjarigen onvoldoende beschermen en niet transparant genoeg zijn naar onderzoekers toe ...
ONDERTUSSEN wil Groen verplichte bedenktijd bij aankoop van huisdier. Bestaat daar geen app voor? Voor impulsaankopen!
Niks nieuws onder de zon hoor ik u al denken of welkom in het sensationele salon van Sisyphus, de mythe en Camus voorbij!

Reacties