D-Future

Roland Duchâtelet staat bekend als een no nonsense manager. Dat is ook nu zo. “Ik heb volgens de statistieken nog maar vierhonderd weken te leven.” zo zei hij in 2014 in het weekblad Humo. “Over de dood denk je best op tijd na, omdat je dan vanzelf de neiging krijgt om meer van het leven te genieten. In de huidige filosofische cultuur bestaat een grote aversie voor de dood, maar die stamt uit de tijd dat ze altijd te vroeg kwam. Mensen werden 35 jaar oud, nu worden ze er 80. Als je mooi geleefd hebt, belet niets dat je ook op een mooie manier afscheid kunt nemen. Op termijn wordt de dood iets dat we zullen managen. Daarom doe ik alleen nog dingen die ik graag doe. Vanuit dezelfde overweging probeer ik geen ruzie te maken. Dat is niet gemakkelijk in mijn geval, omdat ik de zaken niet uit de weg ga: ik stá ergens voor. Het moet correct zijn. En als het niet correct is, dan heb ik daar problemen mee.” (via)

Reacties