Op Kot # 495 - Iconic relic

By surprise zoals zo vaak onderweg ontdekt en dat als toet op de Nationale Feestdag. Het is voor mij al jaren een dag als een andere net zoals al die andere dagen dankzij corona werden of zullen zijn. Ook ik heb vele faits divers te vertellen over de Kmart keten in NYC.
On hot summer days, I would stroll through this K-Mart while waiting for friends, who were running late—to not have to wait in the NYC heat/humidity. Rest In Peace to iconic relic. 
Of het verhaal van de oranje UZZI NYC regenjas waar men aan de kassa de beveiliging vergat te unpluggen ... Ik ontdekte deze vergetelheid bij thuiskomst, de $ 25 jacket heeft dus drie dure enkele vluchten BXL-JFK afgelegd. Met dank aan Martes, de Franse security-man, geboren in Haïti, opgegroeid in Parijs, drie jaar American Dream in The City en heden werkloos. Hoe zou het met hem zijn?Kmart at 770 Broadway closed on July 12. The final sales were made on July 11.. Iemand was de laatste om de deur te sluiten ... Dave dus.
Ook hij werd zoals ik zo vaak geconfronteerd met burgers die zwaaien met hun privacy-rechten terwijl ze anderzijds hun doen en laten via sociale media verhullen. Geef me je Facebook-naam, binnen vijf minuten profileer ik je van A to Z. Hoe holy private is-da-dan!
Ik dacht bij mezelf dat ik na close down van Kmart 34th street @ Penn in mei 2020 toch nog in het Astor Place-filiaal terecht kon ... denken en doen? Fout dus. Of ik moet naar de Bronx-filialen ...
Nu is het afwachten wanneer die andere iconiche keten JC Penny de handdoek definitief gooit, nog slechts een handvol in The Greater NYC Area. Ook mijn vaste stek sloot vorig jaar juni definitief in de Manhattan Mall.Gelukkig werkten zelfs de Schindlers roltrappen altijdLook insideLife is not about waiting for the storm to pass, it’s about dancing in the rain

Reacties