Op Kot # 305 - On a toaster

Linux can run on a toaster? Challenge accepted!Toen MediaMarkt 10 jaar vierde kocht ik voor € 149 een ASUS EeePC 1001 PXD, klein fijn en 250 Gb ruim voor onderweg. Vandaag 11 jaar verder draait dit koopje nog dagelijks. Wel zonder batterij die na 10 jaar uitgeput was maar nog steeds actief werkzaam via Windows 7 hand in hand met 32 bit portable software. Het opnemen van internetradio's, het downloaden van TV programma's en zelfs al die tijd Tax On Web aangifte voor de bubbel. Net zozeer ik mijn Mac Book Pro 2011 via een terminal-script terug aan de praat wil krijgen, droom ik al een tijd om deze Asus te dual-booten met Linux. Anderzijds stopt Linux in 2023 met support van 32 bit systemen ... Ondertussen is er opvolging voorzien: voor het dubbele van de prijs kocht ik vorig jaar de Medion E3222 als nieuwe compagnion de route. Welsiwaar voorlopig nog via Windows 10 S maar met een externe 128 GB USB stick.

Reacties