Op Kot # 149 - Media-moods

Als mediamens pur sang en early adaptor in het bijzonder probeer je de tijd te tackelen door voorsprong te nemen. Zeg maar te vertrekken voor het startschot, kwestie van zeker te zijn.Dat is nog steeds aan de orde, al dan niet vervelend voor mens en mind. Gemoedsrust als dubbele troef en joker? Hopen en dromen tegelijkertijd.

Neem nu de nieuwe crossover uitgerust met een multimedia-center waar DAB+ eerder de norm dan de uitzondering was. Dat ik daarenboven kan beschikken over a extended AM is pure aanvullende luisterluxe.  Zowel de so called long wave als de good old middengolf stations zijn beluisterbaar en blijvend interessant. Ik luister derhalve ook veel en weet waarom wat niet evident is dezer digitale dagen doorspekt met virale zelfreflectie.
Na de start van deze Op Kot-reeks was 14 maart de voorlopig allerlaatste zaterdag van wekelijkse huishoudbooschappen sinds 1987. Geen winkelwagenrock meer na de eerste hamster-oorlog-taferelen    voorafgaand de eerste lockdown light. De weekendbevooradig op vrijdagochtend garandeert tijdens de lunch voldoende voorraad tussen rustige rayons. Op weg hoorde ik via AM 648 deze 'waar-ken-ik-dit-van'-song, zo herkenbaar qua sound maar niet van inhoud.De online playlist bracht duidelijkheid, het vermoeden werd bevestigt en was aanzet tot weekend-weemoed, geen valse schone schijn maar het betere achteruitkijkspiegel-werk. Here comes that feeling zoals het een cabrio-classic afstoet zonder twijfel. En ik ben niet alleen: always liked Asia. Forgot about this song. Sure am glad i found it. So underrated !! Epic dat geluid van de drum-koebel, durf en doe het maar. 1982. When ya comin back? De laatste keer samen in de originele bezetting. Datgene daarvoor, daartussen en daarna is history zoalsOf voeder voor doe het zelvers?Om te eindigen en je wakker te schudden uit je DJ-droom ... Tot slot de langste live versie, zal ik mijn haar terug laten groeien zoals toen 37 jaar geleden? Het ene is het opstapje voor een ander 70s verhaal toen ik Jeff P leerde kennen. De zomers van toen, het perspectief daar droeg jezelf zorg voor zonder smartphone en common sense.

Reacties