Op Kot # 72 - Het noorden kwijt - Sunday Papers

Het was zeven volle vette jaren mijn beste buurman, ik liep de straat uit en stond oog in oog met de New York Times. Wie had kunnen vermoeden dat deze frontpage ooit daglicht zou zien?
Conner Rousseau vandaag in De Zondag: Samenstelling regering 'maakt mij geen kloten meer uit'. Wat te bedenken over deze woordenschat? Uit de mond van een voorzitter? Deel van een 'beleid'.
Hij -als onderdeel van ons faillissement- wil een signaal uitsturen maar is (be)denkelijk het noorden kwijt. Pas U aan of verhuis, het leven kan simpel zijn, lot is less. Kijk en vergelijk in dualiteit en oordeel zelfrefecterend.  Je moet er geweest zijn om het te beamen: de Loftoten hand-in-hand met de Faroer, Shetland, Orkney en mijn huidige favoriet Ijsland. Blijven dromen, zeker zonder nachtmerries.
Mijn BMI en gewicht in kilo's deze corona-dagen blijft maar dalen en neem wekelijks afscheid van 'tot nooit meer'.Zonder woorden, sprakeloos, dat dit soort melige mannen nog bestaan - naast zovele verkeerde voorzitters ...

Reacties