World of water

Ik heb altijd iets met water gehad, noem het gerust een gezonde voorliefde. Alhoewel... Sinds jaar en dag duiken er 's nachts met een bepaalde regelmaat zoals de zeegetijden bijna apocalyptische visioenen op tijdens mijn te korte slaap. Een doemscenario met water als de spelbreker in mijn doen en laten.
Dromen mogen dan bedrog zijn maar niet voor Johan Depoortere (Rozebeke, 21.11.1944). Voor hij vervangen werd door Greet De Keyser was hij tot eind 2009 - tot Obama - VRT-journalist in de V.S.
Johan Depoortere verlaat 'zijn NYC' zeilend

Het was een mooie bekroning van een bijna veertigjarige loopbaan waarin hij bijna alle wereldbrandhaarden sinds 1970 bezocht: van Libanon over Latijns-Amerika en via Roemenië naar Rusland. De rest van de wereld ontdekt hij heden ten dagen te water. Misschien kan hij me al zeilend verlossen van mijn natte nachtmerries! Klinkt als rock'n roll, oudere jongeren met grijze baardjes onder mekaar!

Reacties